Potrivit inițiatorilor, „prin acest program se are în vedere stimularea inițiativei private, precum și atingerea unui obiectiv strategic de încurajare a accesului la facilități de finanțare a creditului comercial destinate IMM-urilor, în vederea îmbunătățirii mediului de afaceri în România, caracterizat prin dinamism si diversitate”.
Actul normativ supus consultării publice este structurat pe două capitole:
1) Programul IMM FACTOR – Produs de garantare a creditului comercial, cu trei secțiuni;
2) Schema de ajutor de stat asociată Programului IMM FACTOR – Produs de garantare a creditului comercial, cu opt secțiuni.
Conform Notei de fundamentare, proiectul de OUG are în vedere crearea unor facilități privind satisfacerea necesităților financiare ale unei firme în condiții cât mai avantajoase, în acest scop identificând ca sursă de finanțare creditul comercial, care deține în țări cu economie de piață dezvoltată o pondere importantă.
Creditul comercial este acel credit acordat de un furnizor de mărfuri sau prestator de servicii unui cumpărător, în baza căruia plata mărfurilor/serviciilor se realizează la o dată ulterioară, stabilită de comun acord. Acordarea creditului comercial poate fi privită ca o problemă de alocare (investire) a capitalului, iar extinderea acestuia constituie o investiție care se concretizează în creșterea profiturilor rezultată din mărimea vânzărilor.
Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.